تحقیق جدید درباره بیماری ابولا | مقاله مخصوص ویروس ابولا

  • زمان درج : 25 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • تحقیق جدید درباره بیماری ابولا | مقاله مخصوص ویروس ابولا

  • نکات مهم در این مقاله 'تحقیق جدید درباره بیماری ابولا | مقاله مخصوص ویروس ابولا' در ابتدای این پست برای شما قرار داده شده است
  • نام بیماری : ابولا
  • آناتومی مربوطه : سیستم تشریحی | AnatomicalSystem
  • اسم آناتومی مربوط :

  • داروهای پیشنهادی (تذکر مهم حتما برای مصرف دارو به پزشک مراجعه کنید)
    1. در حال حاضر هیچ واکسن یا معالجه ای برای ابولا وجود ندارد

  •  

    با ندلگرمین شیوع ابولا در غرب آفریقا به عنوان یک وضعیت اضطراری توسط ساوقت بهداشت جهانی (WHO ) ، گمانه زنی‌های شدیدی در مورد این ویروس در اینترنت و دیگر رسانه‌ها ایجاد شده است.

    ابولا ویروسی است که به مریضی ویروسی ابولا می‌انجامد که به گزارش مراکز کنترل و جلوگیری (CDC) میتواند آمار مرگ و میر به بالایی ۹۰ درصد داشته باشد. ریشه این ویروس ناشناخته است. اما دانشمندان تصور میکنند که شیوع مریضی همواره از حیوانات آلوده نظیر میمون‌ها آغاز میشود.

    علی رغم بیانیه‌های رسمی متعدد WHO ، CDC و دیگر ساوقت‌های بهداشتی، تصورات اشتباه خیلیی درباره ابولا وجود دارد. در دنباله تعدادی از این مفاهیم اشتباه آمده است.

    ابولا از طریق هوا شیوع نمایان میکند

    شما از هوا ، آب یا خوراکی به ابولا مبتلا نمی‌شوید.

    به گزارش CDC تنها راه برای گرفتن ابولا، ارتباط با مایعات بدنی آلوده است. مایعات جسم که میتوانند ویروس ابولا را گسترش دهند شامل خون، بزاق و ادرار میشود.

    اگر یک شی نظیر یک سوزن و یا دیگر لوازم دکتری دربرابر مایعات جسم یک مریض مبتلا به ابولا قرار گیرد، آن شی میتواند ویروس را گسترش دهد.

    حتی ارتباط فیزیکی تا وقتی که شخص غیر مبتلا با مایعات بدنی شخص مبتلا ارتباط نمایان نکند نمیتواند ویروس را گسترش دهد.

    شیوه پیشنهاد شده برای جلوگیری از ابولا شبیه به ویروس‌های دیگر است: دست‌های خود را به صورت منظم بشویید و شخص آلوده را لمس ننمایید.

    مردم آلوده خون اسپری میکنند

    نام سابق مریضی ویروس ابولا، تب هموراژیک ابولا بود.

    خونریزی ( پارگی رگ یا عروق و خونریزی) تداعی تصویری از اسپری شدن خون از هر روزنه دارد، که امکان پذیر است به همین علت تلویزیون و دیگر رسانه‌های تصویری اکثر ابولا را اینچنین به تصویر بکشند.

    بر طبق گفته WHO ابولا قطعا مرگبار است، اما خونریزی داخلی تنها در بعضی از موارد ابولا رخ میدهد. و خون از جسم بیماران مبتلا اسپری نمیشود.

    نشانه ها قابل مشاهده ابولا شامل تب حاد و ناگهانی ، اسهال و استفراغ است. تست دکتری میتواند علامت‌های کمتر قابل مشاهده نظیر ضرر‌های کلیوی و کبدی و پایین آمدن تعداد گلبولهای سفید خون را آشکار کند.

    بازگرداندن بیماران آمریکایی برای معالجه شیوع مریضی را دامن زد

    وقتی که یک مرد با تب بالا که به تازگی از غرب آفریقا دیدن کرده بود از درهای بیمارستان کوه سینا در شهر نیویورک داخل شد، ترس‌ها از شیوع ابولا در ایالات متحده بالا گرفت.

    مسئولان کوه سینا آن وقت بیان کردند که آن مرد ابولا نداشته است اما دو کارمند بهداشت آمریکا در آفریقا که به تازگی برای درمان به آمریکا بازگشته‌اند به این ویروس مبتلا شده‌اند و بازگشت آنان بحث‌هایی را درباره ایمنی بودن آوردن ویروس به داخل آمریکا بر انگیخته است.

    از دچار تا امروز بیماران آمریکایی زنده مانده‌اند، به گفته دونالد آلگرا صاحب کرسی کنترل عفونت و دارو/معالجه در مرکز دکتری در نیوتن ان جی، ابولا به کشندگی که یک وقتی بود نیست.

    پزشک الگرا به دیلی ار ایکس نیوز گفت “قبلا تصور میشد که این مریضی عموما منجر به مرگ میشود ، اما در حالا حاضر دو امریکایی در حال بهبودی در اتلانتا داریم؛ این مورد قادراست نوید قسمت ضعیف‌تر شدن این ویروس در سال‌های اخیر باشد.

    پزشک دانیل باش در یک مصاحبه با صدای آمریکا گفت در حالی که شیوع از لحاظ فنی میتواند در هر نقطه رخ دهد ، این احتمال در آمریکا نسبت به کشورهای در حال پیشرفت نظیر سیریالیون و لیبریا کمتر وجود دارد.

    خیلیی از بیمارستان‌ها در قلب منطقه شیوع ابولا شامل کشورهای غرب آفریقا نظیر گینه، سیرالئون ، لیبریا و نیجریه برای تجهیزات دکتری و دارو و کارگران مواظبت تندرستی مسئله دارند این موارد مهار این ویروس را مسئلهتر کرده است.

    در مقابل، مردی که در بیمارستان کوه سینا بود سریعا در قرنطینه گذاشته شد و تا وقت تایید شدن مریضی‌اش تحت مواظب‌های ثابت دکتری قرار گرفت.

    ابولا قابل معالجه است

    در حال حاضر هیچ واکسن یا معالجه ای برای ابولا وجود ندارد. علی رغم این واقعیت رایجات و افسانه‌هایی در مورد معالجه ابولا وجود دارد.

    WHO تعدادی از روش‌ها که قبلا به اشتباه به عنوان معالجه ابولا برچسب گذاری شده بود را فهرست کرده است : میل کردن پیاز خام، آشامیدن شیر تغلیظ شده و استفاده انتی بیوتیک از جمله موارد اشتباه معالجه مریضی ابولا هستند که برای جنگیدن با باکتری‌ها میباشند و نه ویروسها.

    با این حال زمزمه‌هایی از یک معالجه دلگرمیقسمت برای ابولا شنیده می‌شود اما تاثیرقسمتی آن هنوز تایید نشده است. این دارو با عنوان “زمپ ” شناخته میشود. و فرض بر این است که از گسترش ابولا در جسم پیشگیری میکند.


    برچسب ها : ویروس ابولا ابولا تحقیق درباره بیماری ابولا بیماری ابولا

    آمار باز دید این مطلب تحقیق جدید درباره بیماری ابولا | مقاله مخصوص ویروس ابولا
    تعداد کل بازدید ها: 215
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه